Wdrożenie Intranetu w MPWiK Warszawa
MPWiK
Klient
Beauty
ilość użytkowników
Wszyscy użytkownicy domeny
mies.
Czas wdrożenia
Szybkie wdrożenie
tyg.
Przygotowanie projektu
Europa środkowa i wschodnia
Rok wdrożenia
Utrzymanie i ciągły rozwój
MPWiK
Klient
Beauty
ilość użytkowników
Wszyscy użytkownicy domeny
mies.
Czas wdrożenia
Szybkie wdrożenie
tyg.
Przygotowanie projektu
Europa środkowa i wschodnia
Rok wdrożenia
Utrzymanie i ciągły rozwój
Cel wdrożenia
- Udoskonalenie komunikacji wewnątrz firmowej
- Optymalizacja dostępu do informacji, dokumentów elektronicznych i aplikacji w organizacji
- Systematyzacja treści udostępnianych pracownikom
Opinia zespołu Klienta
To był świetnie prowadzony i zrealizowany projekt, polecam firmę Nexpertis!
Zakres projektu
Architektura informacji
Na podstawie analizy person (przedstawicieli głównych grup użytkowników) usystematyzowano potrzeby użytkowników i cele klienta. Przygotowano prototyp, który został zwalidowany pod względem user experience.
Projekt graficzny
Na podstawie architektury informacji, prototypu oraz zasad identyfikacji wizualnej klienta został stworzony projekt graficzny intranetu.
Migracja z treści
W ramach projektu, przeprowadzono inwentaryzację treści zgromadzonych w użytkowanym przez Klienta portalu (Sharepoint 2010), a następnie zostały one zmigrowane do nowego intranetu.
Książka adresowa
Integralną częścią portalu intranetowego jest książka adresowa zintegrowana z Active Directory umożliwiająca łatwe wyszukiwanie podstawowych informacji o pracownikach.
Strony działów
Portal został podzielony zgodnie z wypracowaną architekturą informacji na działy, które zawierają komplet informacji na temat danej komórki oraz świadczonych przez nią usług.
Artykuły i newsy
Jedną z kluczowych funkcjonalności portalu jest mechanizm publikowaniu newsów oraz artykułów. Dzięki systemowi uprawnień oraz odpowiednio skonstruowanemu procesowi, redaktorzy mogą publikować treści trafiające na strony działów tematycznych, za które są odpowiedzialni, jak również promować artykuł, który pojawi się na stronie głównej.
Witryny projektów
Ze względu na projektowy charakter organizacji wśród funkcjonalności nowego portalu znalazła się aplikacja, która umożliwia zbieranie i gromadzenie kluczowych informacji dotyczących prowadzonych projektów. Zapewnia to elastyczny mechanizm raportowania o ich statusie.
Kalendarium
Mechanizm kalendarium pozwala prezentować oraz sortować artykuły z uwzględnieniem daty ich publikacji.
Przydatne aplikacje
W wydzielonej części portalu został umieszczony komponent umożliwiający łatwy i szybki dostęp do najczęściej używanych przez pracowników aplikacji.
Zgłoszenia usług
Proces rezerwacji sal konferencyjnych oraz zamawiania kateringu został ujednolicony z uwzględnieniem mechanizmu akceptacji przez przełożonych. Dzięki temu udało się wyeliminować zjawisko „podwójnych” rezerwacji oraz zoptymalizować dostawy kateringowe.
Zamówienia na materiały marketingowe
Nowy portal intranetowy ułatwił proces planowania zakupów materiałów marketingowych. Uprawnieni pracownicy w ramach wdrożonego procesu zyskali możliwość zamawiania ich poprzez specjalną stronę, wraz z bieżącą informacją na temat aktualnych stanów magazynowych konkretnych asortymentów.
Ogłoszenia
Jednym z elementów wspierających integrację zespołów jest udostępnienie na portalu intranetowym wydzielonego forum ogłoszeniowego, gdzie możliwe jest między innymi umieszczanie informacji dotyczących np. organizacji wspólnego transportu na miejsce pracy.
Zapisy na wydarzenia
Wraz z udostępnieniem nowego intranetu pracownicy uzyskali możliwość rejestrowania się wraz z rodzinami na wydarzenia integracyjne organizowane przez MPWiK.
Szkolenia
Ważną częścią projektu były szkolenia administratorów biznesowych i technicznych prowadzone przez trenerów firmy Nexpertis.