Wykorzystaj w pełni potencjał cyfrowej rewolucji
Dzielimy się wiedzą, abyś mógł osiągnąć więcej
Automatyzujemy procesy biznesowe by zwiększyć wydajność
Komunikacja we współczesnym przedsiębiorstwie to wszechstronne narzędzie, które kształtuje zarówno relacje wewnątrz zespołu, jak i pożądany obraz przedsiębiorstwa w oczach odbiorców.
Za pomocą odpowiednich komunikatów można pokazać, jaka jest kultura organizacji, jej tradycje oraz zasady, ale też umacniać więź pomiędzy pracownikiem a firmą. Oto vademecum zasad skutecznej komunikacji biznesowej.
Wyróżniamy kilka najważniejszych obszarów:
Skupmy się na chwilę na ostatnim punkcie. Każda firma chce, aby wszelkie dane (np. o terminach wykonania projektów) były udostępniane zarówno wewnątrz zespołu, jak i na zewnątrz, do Klienta. Z kolei wiedza, gromadzona w wyniku uczenia się firmy (np. wnioski z błędów, know-how, instrukcje), nie może ginąć w wyniku rotacji pracowników i zmieniania przez nich stanowisk. Każda nowa osoba powinna mieć dostęp do bazy wiedzy, ponieważ ułatwia to proces asymilacji. Zarówno w przypadku informacji, jak i wiedzy, ważne jest kompleksowe i efektywne podejście, czyli przekazywanie ich:
Ma to swój aspekt ekonomiczny. Wyprodukowanie takiej wiedzy bowiem kosztuje. Chcielibyśmy zatem, aby dane były zapisywane w sposób trwały, dostępne dla wszystkich, ale i tworzone przez wszystkich (tzw. co-autoring).
Oczywiście, każda osoba zatrudniona chce: być informowana na bieżąco, mieć łatwy dostęp do wiadomości, samodzielnie tworzyć wartościową wiedzę. Wśród młodych pokoleń pojawia się także potrzeba korzystania z wielokanałowej komunikacji.
Komunikacja w firmach tradycyjnych, niescyfryzowanych, często nie spełnia tych oczekiwań. Opiera się ona na mailach, spotkaniach nieformalnych oraz zwykłym rozmawianiu przez telefon – to niestety sprzyja tworzeniu się tzw. wysp wiedzy, niedostępnych dla każdego pracownika, traconych wraz z rotacją osób na poszczególnych stanowiskach.
Digital Work Space to narzędzie, które pozwala na swobodną wymianę informacji niezależnie od fizycznego miejsca wykonywania pracy. To wykorzystanie transformacji cyfrowej do optymalizacji procesów biznesowych i osiągania celów organizacji. Od czego zacząć?
Porada od Nexpertis – warto sprawdzić, czy w naszej organizacji nie ma już pewnych rozwiązań Digital Work Space, jak choćby:
W Nexpertis doradzamy przedsiębiorstwom, jak korzystać z dostępnych narzędzi, aby usprawnić komunikację oraz unowocześnić procesy wewnątrz organizacji. Pierwszym krokiem będzie skorzystanie z naszego tutorialu i założenie w aplikacji Microsoft Teams pierwszego panelu Digital Work Space.