preloader

Pułkownik, czyli 7 grzechów głównych intranetu

 

Nowy intranet z reguły budzi ogromne oczekiwania. Wyobrażamy sobie lepszą komunikację, lepszą współpracę, nowego ducha w firmie. Często jednak te rozbudzone nadzieje kończą się wielkim rozczarowaniem. Powstaje rozwiązanie zwane potocznie „pułkownikiem”, czyli system, który został wdrożony, uruchomiony, ale ze względu na swoją „nietrafioną” funkcjonalność nie jest wykorzystywany przez użytkowników, dla których został stworzony. Analizując takie wdrożenia intranetu można wyspecyfikować kilka podstawowych przyczyn takich porażek projektowych:

 

1. Grzech główny: brak analizy i brak strategii

 

Intranet jest tylko jednym z wielu z narzędzi do realizacji strategii komunikacji. Aby odnieść korzyści z intranetu, konieczne jest ustalenie celu, do którego zmierzamy oraz plan realizacji. Jeżeli nie wiemy co chcemy osiągnąć, to nigdy tego nie osiągniemy, warto o tym pamiętać przy rozpoczynaniu każdego projektu. Wdrożenie intranetu nie jest tutaj wyjątkiem. Wszystkie inne grzechy intranetu w mniejszym lub większym stopniu są pochodną braku analizy i opracowania odpowiedniej strategii.

7 grzechów intranetu