Wykorzystaj w pełni potencjał cyfrowej rewolucji
Dzielimy się wiedzą, abyś mógł osiągnąć więcej
Automatyzujemy procesy biznesowe by zwiększyć wydajność
Krótka odpowiedź brzmi: skutecznie. Nie chodzi o wykonanie akademickich analiz i napisanie opasłych projektów. Intranet ma być bardzo praktycznym narzędziem. Każda firma jest inna, dlatego sposób przeprowadzenia analizy, kroki realizacji też powinny być dobierane indywidualnie.
Nexpertis jest ekspertem w budowaniu i wdrażaniu intranetów w dużych firmach. Mamy za sobą setki wdrożeń opartych na SharePoint. Nasze rozwiązania sprawdzają się w praktyce, co potwierdzają liczne rekomendacje od zadowolonych Klientów.
W zakresie „Jak wdrażać Intranet w firmie?” dysponujemy wyjątkowo bogatą wiedzą i doświadczeniem. W tym artykule przedstawiamy nasze sprawdzone metody i dobre praktyki, które wypracowaliśmy przez lata, aby zapewnić efektywność i skuteczność wdrożonych rozwiązań.
Wykonanie analizy z punktów 1-5 powinno trwać do 5 dni. Dla mniejszych instalacji możliwe jest wykonanie analizy w 2-3 dni.
Przygotowanie projektu graficznego zależy od indywidualnych warunków Zamawiającego. Często projekt graficzny wzbudza największe dyskusje dlatego bardzo ważna jest rola projektanta graficznego, który potrafi prowadzić merytoryczną dyskusję opartą na argumentach. Ten etap powinien trwać około 10 dni.
Wdrożenie i migracja zajmuje z reguły 2-3 miesięcy. Czynnikiem determinującym długość tego etapu jest migracja treści, dlatego warto się do niej dobrze przygotować.
Jeżeli plan wdrożenia intranetu jest dłuższy niż 4 miesiące warto zastanowić się nad podziałem na więcej etapów, aby jak najszybciej uruchomić rozwiązanie w organizacji.
Przy wyborze członków zespołu projektowego należy pamiętać, że nie jest to projekt informatyczny, a organizacyjny. Należy się zastanowić co dana osoba może wnieść nie tylko do samego projektu, ale również do całej komunikacji w organizacji. Warto zadać sobie kilka pytań:
Dobra komunikacja w organizacji to podstawa sukcesu intranetu. Trzeba postawić sobie tu kilka celów:
Warto wykorzystać różne narzędzia komunikacyjne: plakaty, mailingi lub publikacje na Teams. Komunikacja powinna się koncentrować na benefitach użytkownika. Na tym etapie bardzo ważną rolę do odegrania mają członkowie zespołu projektowego, którzy są ambasadorami projektu.
Budowanie kompetencji można zrealizować na kilka sposobów: