preloader
SharePoint

WEBCON i SharePoint w MPWiK

 

Elektroniczny obieg dokumentów i Intranet

 

Intranet MPWiK Warszawa stanowi jeden z kluczowych kanałów komunikacji wewnętrznej. Wnikliwa analiza potrzeb organizacji pozwoliła na zaprojektowanie systemu, który efektywnie wspiera realizację jej celów, zapewniając pracownikom intuicyjny dostęp do niezbędnych informacji oraz narzędzi wspomagających codzienne działania operacyjne.

 

wodociągi warszawskie case study elektroniczny obieg dokumentów

Wdrożenie Intranetu i obiegu dokumentów w MPWiK Warszawa

MPWiK
Wodociągi i kanalizacja
Nasz zadowolony Kient
1500
Ilość użytkowników
Usprawnili swoją pracę
4 mies
Czas wdrożenia
Z zachowaniem płynności pracy
2 tyg
Przygotowanie projektu
Europa wschodnia i środkowa
2017
Rok wdrożenia
Utrzymanie i ciągły rozwój

Cel usługi

  • Udoskonalenie komunikacji wewnątrz firmowej
  • Sprawny obieg dokumentów
  • Szybki, stały i bezpieczny dostęp do danych, także archiwalnych
  • Optymalizacja dostępu do informacji
  • Systematyzacja treści udostępnianych pracownikom

Opinia zespołu MPWiK

Kierownik PR

To był świetnie prowadzony i zrealizowany projekt, polecam firmę Nexpertis!

Daniel Pieniek

Zakres projektu wdrożenia Intranetu i obiegu dokumentów

1.

projektowanie ścieżek workflow webcon  Architektura informacji

Na podstawie analizy person (przedstawicieli głównych grup użytkowników) usystematyzowano potrzeby użytkowników i cele klienta. Przygotowano prototyp, który został zwalidowany pod względem user experience.

2.

  Kalendarium

Mechanizm kalendarium pozwala prezentować oraz sortować artykuły z uwzględnieniem daty ich publikacji.

3.

projektowanie procesów i dashboardów webcon  Projekt graficzny

Na podstawie architektury informacji, prototypu oraz zasad identyfikacji wizualnej klienta został stworzony projekt graficzny intranetu.

4.

gotowe szablony raportów w power bi  Przydatne aplikacje

W wydzielonej części portalu został umieszczony komponent umożliwiający łatwy i szybki dostęp do najczęściej używanych przez pracowników aplikacji.

5.

  Migracja z treści

W ramach projektu, przeprowadzono inwentaryzację treści zgromadzonych w użytkowanym przez Klienta portalu (Sharepoint 2010), a następnie zostały one zmigrowane do nowego intranetu.

6.

  Zgłoszenia usług

Proces rezerwacji sal konferencyjnych oraz zamawiania kateringu został ujednolicony z uwzględnieniem mechanizmu akceptacji przez przełożonych. Dzięki temu udało się wyeliminować zjawisko „podwójnych” rezerwacji oraz zoptymalizować dostawy kateringowe.

7.

  Książka adresowa

Integralną częścią portalu intranetowego jest książka adresowa zintegrowana z Active Directory umożliwiająca łatwe wyszukiwanie podstawowych informacji o pracownikach.

8.

  Zamówienia na materiały marketingowe

Nowy portal intranetowy ułatwił proces planowania zakupów materiałów marketingowych. Uprawnieni pracownicy w ramach wdrożonego procesu zyskali możliwość zamawiania ich poprzez specjalną stronę, wraz z bieżącą informacją na temat aktualnych stanów magazynowych konkretnych asortymentów.

9.

  Strony działów

Portal został podzielony zgodnie z wypracowaną architekturą informacji na działy, które zawierają komplet informacji na temat danej komórki oraz świadczonych przez nią usług.

10.

  Ogłoszenia

Jednym z elementów wspierających integrację zespołów jest udostępnienie na portalu intranetowym wydzielonego forum ogłoszeniowego, gdzie możliwe jest między innymi umieszczanie informacji dotyczących np. organizacji wspólnego transportu na miejsce pracy.

11.

  Artykuły i newsy

Jedną z kluczowych funkcjonalności portalu jest mechanizm publikowaniu newsów oraz artykułów. Dzięki systemowi uprawnień oraz odpowiednio skonstruowanemu procesowi, redaktorzy mogą publikować treści trafiające na strony działów tematycznych, za które są odpowiedzialni, jak również promować artykuł, który pojawi się na stronie głównej.

12.

  Zapisy na wydarzenia

Wraz z udostępnieniem nowego intranetu pracownicy uzyskali możliwość rejestrowania się wraz z rodzinami na wydarzenia integracyjne organizowane przez MPWiK.

13.

  Witryny projektów

Ze względu na projektowy charakter organizacji wśród funkcjonalności nowego portalu znalazła się aplikacja, która umożliwia zbieranie i gromadzenie kluczowych informacji dotyczących prowadzonych projektów. Zapewnia to elastyczny mechanizm raportowania o ich statusie.

14.

szkolenia wewnątrzne i zewnątrzne  Szkolenia

Ważną częścią projektu były szkolenia administratorów biznesowych i technicznych prowadzone przez trenerów firmy Nexpertis.