Kierownik PR
To był świetnie prowadzony i zrealizowany projekt, polecam firmę Nexpertis!
Intranet MPWiK Warszawa stanowi jeden z kluczowych kanałów komunikacji wewnętrznej. Wnikliwa analiza potrzeb organizacji pozwoliła na zaprojektowanie systemu, który efektywnie wspiera realizację jej celów, zapewniając pracownikom intuicyjny dostęp do niezbędnych informacji oraz narzędzi wspomagających codzienne działania operacyjne.
Na podstawie analizy person (przedstawicieli głównych grup użytkowników) usystematyzowano potrzeby użytkowników i cele klienta. Przygotowano prototyp, który został zwalidowany pod względem user experience.
Mechanizm kalendarium pozwala prezentować oraz sortować artykuły z uwzględnieniem daty ich publikacji.
Na podstawie architektury informacji, prototypu oraz zasad identyfikacji wizualnej klienta został stworzony projekt graficzny intranetu.
W wydzielonej części portalu został umieszczony komponent umożliwiający łatwy i szybki dostęp do najczęściej używanych przez pracowników aplikacji.
W ramach projektu, przeprowadzono inwentaryzację treści zgromadzonych w użytkowanym przez Klienta portalu (Sharepoint 2010), a następnie zostały one zmigrowane do nowego intranetu.
Proces rezerwacji sal konferencyjnych oraz zamawiania kateringu został ujednolicony z uwzględnieniem mechanizmu akceptacji przez przełożonych. Dzięki temu udało się wyeliminować zjawisko „podwójnych” rezerwacji oraz zoptymalizować dostawy kateringowe.
Integralną częścią portalu intranetowego jest książka adresowa zintegrowana z Active Directory umożliwiająca łatwe wyszukiwanie podstawowych informacji o pracownikach.
Nowy portal intranetowy ułatwił proces planowania zakupów materiałów marketingowych. Uprawnieni pracownicy w ramach wdrożonego procesu zyskali możliwość zamawiania ich poprzez specjalną stronę, wraz z bieżącą informacją na temat aktualnych stanów magazynowych konkretnych asortymentów.
Portal został podzielony zgodnie z wypracowaną architekturą informacji na działy, które zawierają komplet informacji na temat danej komórki oraz świadczonych przez nią usług.
Jednym z elementów wspierających integrację zespołów jest udostępnienie na portalu intranetowym wydzielonego forum ogłoszeniowego, gdzie możliwe jest między innymi umieszczanie informacji dotyczących np. organizacji wspólnego transportu na miejsce pracy.
Jedną z kluczowych funkcjonalności portalu jest mechanizm publikowaniu newsów oraz artykułów. Dzięki systemowi uprawnień oraz odpowiednio skonstruowanemu procesowi, redaktorzy mogą publikować treści trafiające na strony działów tematycznych, za które są odpowiedzialni, jak również promować artykuł, który pojawi się na stronie głównej.
Wraz z udostępnieniem nowego intranetu pracownicy uzyskali możliwość rejestrowania się wraz z rodzinami na wydarzenia integracyjne organizowane przez MPWiK.
Ze względu na projektowy charakter organizacji wśród funkcjonalności nowego portalu znalazła się aplikacja, która umożliwia zbieranie i gromadzenie kluczowych informacji dotyczących prowadzonych projektów. Zapewnia to elastyczny mechanizm raportowania o ich statusie.
Ważną częścią projektu były szkolenia administratorów biznesowych i technicznych prowadzone przez trenerów firmy Nexpertis.