preloader

Elektroniczny obieg korespondencji wychodzącej

Obieg korespondencji wychodzącej w system obiegu dokumentów WEBCON

 

 

Obieg korespondencji wychodzącej pozwala na zautomatyzowanie większości czynności związanych z jej obsługa i zapewnia utrzymanie wysokich standardów jakościowych w procesie przygotowania korespondencji.

Historie naszych Klientów uwypuklają potrzebę świadomego, procesowego zarządzania pocztą wychodzącą.

Obieg korespondencji wychodzącej w system obiegu dokumentów WEBCON

Korzyści elektronicznego obiegu korespondencji wychodzącej

1.

Elektroniczny obieg korespondencji wychodzącej to szybkość osbługi procesów i pism  Szybkość obsługi

Obieg dokumentów przyspiesza proces przygotowani pisma i obniża koszty. Dokumenty są częściowo lub w całości generowane z szablonów. Konfekcjonowanie jest zautomatyzowane dzięki integracji z e-Nadawcą Poczty Polskiej.

2.

Wysoka jakość komunikacji Wysoka jakość komunikacji

Zastosowanie elektronicznego obiegu dokumentów umożliwia większy nadzór i efektywną współpracę większego zespołu nad wysyłanymi pismami. Akceptacja dokumentu jest szybsza i może przebiegać obiegowo i równolegle.

3.

Obieg korespondencji przychodzącej w WEBCON to też szybki dostęp do danych Szybki dostęp do danych

Pracownicy najbardziej potrzebują szybkiego dostępu do dokumentu. Dzięki elektronicznej rejestracji korespondencji mamy dostęp zarówno do treści jak i danych przesyłki takich jak nadawca, data wpływu czy adres nadania. Korespondencja w formie papierowej jest oklejana kodem kreskowym co znacznie przyspiesza czas dostępu do oryginału. Pełnotekstowe wyszukiwanie dokumentów sprawia, że wyszukujemy nawet w treści skanów.

4.

Minimalizacja ryzyka operacyjnego Minimalizacja ryzyka operacyjnego

Dzięki skanowaniu oryginałów dokumentów wysyłanych w formie papierowej, zawsze posiadamy informację dotyczącą rzeczywistej treści przesłanej odbiorcy. To samo dotyczy odpowiedzi przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej, załączenie konkretnego e-maila może następować automatycznie bądź ręcznie z poziomu klienta poczty. System kontroluje historię zmian co ułatwia analizę sytuacji.

5.

Obsługa korespondencji wychodzącej jest zgodny z regulacjami dotyczącymi danych wrażliwych, normami branżowymi (ISO, HIPAA) i regulacjami unijnymi (GDPR/RODO) Bezpieczeństwo „by design”

Oprogramowanie WEBCON BPS posiada wbudowany system uprawnień oraz historii, pomaga on w zbieraniu informacji o czynnościach wykonywanych na procesach i dokumentach. System jest zgodny z regulacjami dotyczącymi danych wrażliwych, normami branżowymi (ISO, HIPAA) i regulacjami unijnymi (GDPR/RODO). Korespondencja może być łatwo anonimizowane w obrębie metadanych.

Przebieg procesu korespondencji wychodzącej

Poniższe punkty procesu obiegu korespondencji wychodzącej opisano poniżej.

1.  Rejestracja
2.  Generowanie pisma
3.  Przygotowanie dokumentu
4.  Opiniowanie
5.  Podpisy
6.  Skanowanie
7.  Rejestracja w eNadawcy
8.  Pakowanie
9.  Sprawdzanie statusu
10. Potwierdzenie odbioru jest przesyłane w formie bioEPO

Proces obiegu korespondencji wychodzącej w elektronicznym obiegu dokumentów

Ciekawe funkcjonalności obiegu korespondencji wychodzącej

1.

Generowanie dokumentów zawierających treść

Dla dominujących ilościowo kategorii korespondencji możliwe jest przygotowanie szablonów dokumentów np.: powiadomienie o uznaniu reklamacji. Dokumenty takie mogą być zablokowane do edycji lub uzupełniane przez pracowników tylko w określonych sekcjach. Możliwe jest też składanie korespondencji z gotowych sekcji.

2.

Tablet do potwierdzania odbioru

Jeżeli do kancelarii dostarczane są dokumenty w formie papierowej, możliwe jest potwierdzanie ich przekazania na tablecie all in one. W dzienniku korespondencji zmieniany jest status dokumentu.

3.

Godzina wysłania pisma

Obsługa korespondencji na czas wymaga dostarczenia papierowej wersji dokumentu do określonej godziny. Pisma które są kierowane do Kancelarii po godzinie odbioru przesyłek przez kuriera mają automatycznie ustawianą datę wysłania na dzień następny.

4.

Identyfikacja za pomocą kodu kreskowego

Dzięki kodowi osadzonemu w treści dokumentów możliwe jest szybkie przywołanie właściwego procesu i dołączenie do niego obrazu wysyłanego dokumentu niezwłocznie po jego skanowaniu.

Integracja obiegu korespondencji:

Obieg korespondencji wychodzącej w EOD

Słowniki i struktura organizacyjna

Korespondencję przychodzącą i wychodzącą można opisywać za pomocą wymiarów finansowych pobieranych ze słownika lub bezpośrednio z systemu ERP. Dzięki oparciu procesu o strukturę organizacyjną zmiany personalne nie mają wpływu na działanie procesu.

 

e-Nadawca

Dziennik korespondencji integrujemy z e-Nadawcą –  pozwala to na automatyczne rejestrowanie przesyłek i generowanie etykiet na koperty zawierających numer przesyłki, nadawcę i adresata jak również uzyskiwanie bioEPO.

Obieg korespondencji wychodzącej w EOD WEBCON

e-Doręczenia

Większość a w przyszłości każda korespondencja wychodząca będzie powiązana z systemem e-Doręczenia. Dokumenty trafiają w formie elektronicznej do adresatów instytucjach, firm a nawet indywidualnych.

 

Zewnętrzne systemy konfekcjonowania

Nasi Klienci często wykorzystują usługi zewnętrznych firm odpowiedzialnych za pakowanie korespondencji wychodzącej. Integracja z takim systemem bardzo usprawnia pracę.

Na co zwrócić uwagę przy wdrożeniu obiegu korespondencji wychodzącej?

skanowanie w elektronicznym obiegu dokumentów  Dlaczego skanujemy korespondencję wychodzącą?

Dziennik korespondencji wychodzącej powinien obejmować nie tylko informacje o istnieniu przesyłki. Skanowanie wiadomości zapewnia, że wiemy co dokładnie zostało wysłane. W każdej firmie zdarza się, że nie jest do końca jasne, jaka wersja dokumentu została wysłana. Skanowanie wiadomości rozwiązuje ten problem.

Podpis elektroniczny w obiegu korespondencji przychodzącej Czy wykorzystać podpis elektroniczny?

Podpis elektroniczny zapewnia szybsze i bezpieczniejsze zatwierdzanie dokumentów, eliminując potrzebę fizycznych podpisów. Umożliwia automatyzację procesu, zwiększając wiarygodność i zgodność dokumentacji z wymaganiami Klienta.

Testuj elektroniczny obieg korespondencji, skorzystaj z konsultacji eksperta

Jak się przygotować do wdrożenia?

W znacznym stopniu prace można wykonać jeszcze przed rozpoczęciem projektu. Kluczowe jest dokładne określenie i doprecyzowanie obecnego procesu biznesowego oraz jak obecnie przebiega dekretacja pism w firmie. Warto też zbudować entuzjazm wśród zespołu dotyczącego obsługi nowego systemu.

Jak wdrażamy obieg korespondencji?

Wdrożenie elektronicznego obiegu faktur odbywa się w dwóch głównych trybach:

  • Pełen proces wdrożeniowy – stosowany w organizacjach chcących zoptymalizować cały proces biznesowy. Efektem jest obieg w pełni dostosowany do potrzeb w Twojej firmie. Pełny proces wdrożeniowy Nexpertis opisano pod tym linkiem.
  • Dostosowanie gotowego procesu – stosujemy szczególnie gdy potrzebne jest szybkie wdrożenie a Klient jest gotowy w pierwszym etapie dostosować swoje procesy biznesowe.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Jak zacząć wdrażać obieg korespondencji wychodzącej ?

1.

Umów się na spotkanie

Wdrożenie można zacząć zamawiając bezpłatną konsultację. Podczas konsultacji nasz specjalista przeanalizuje Twoje potrzeby i zaproponuje najlepsze rozwiązania dotyczące elektronicznego obiegu pism. Można także wspólnie przeanalizować jak zintegrować wybrany system ERP. Wszystko to bez dodatkowych kosztów.

2.

Zobacz demo

Zobacz, jak wdrożono obieg korespondencji na naszym Demo. Konsultant chętnie przedstawi przykłady praktycznych wdrożeń, omówi różne perspektywy. Na prezentacji otrzymasz komplet informacji. Wypełnij poniższy formularz – prześlemy Ci dane do logowania.

Wypełnij formularz kontaktowy - skontaktujemy się z Tobą w przeciągu kilku godzin

    Imię i Nazwisko*

    Firma*

    E-mail*

    Telefon*

    Treść wiadomości*

    *Pola obowiązkowe