preloader
SharePoint

SharePoint w PFR

 

System obsługi pośredników dla Pomorskiego Funduszu Rozwoju

 

System Obsługi Pośredników to kluczowe rozwiązanie pozwalające na operacyjną komunikację między pośrednikami, a PFR. System umożliwia szybkie składanie i walidację raportów, co znacznie podnosi sprawność operacyjną organizacji.

 

pomorski fundusz rozwoju case study2 elektroniczny obieg dokumentów

Kilka słów o Pomorskim Funduszu Rozwoju

Pomorski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o. powstał z Inicjatywy Samorządu Województwa Pomorskiego. Celem działalności Spółki jest zarządzanie środkami finansowymi w obszarze wsparcia rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw oraz obszarów miejskich na terenie województwa pomorskiego, w szczególności poprzez ułatwianie dostępu do finansowania.

Oferowane przez Pomorski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o. środki finansowe pochodzą w szczególności z wkładów wniesionych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 do instrumentów inżynierii finansowej.

Wdrożenie i utrzymanie systemu finansowego

Wykorzystanie rozwiązania Microsoft SharePoint we wdrożeniu systemu finansowego pozwoliło na szybkie uruchomienie bardzo rozbudowanej usługi. Wdrożenie okazało się pionierskie: jest to pierwsza taka usługa prowadzona poza Bankiem Gospodarstwa Krajowego.

Podstawowe parametry projektu wdrożenia systemu finansowego

PFR
Branża finansowa
Nasz zadowolony Klient
120
Ilość użytkowników
Ułatwiliśmy pracę użytkownikom
4 mies
Czas wdrożenia
Zauważalne korzyści w krótkim czasie
100%
Zmigrowanych danych
Większa efektywność operacyjna
2016
Rozpoczęcie współpracy
Utrzymanie i ciągły rozwój

Cel usługi

  • Szybkie wdrożenie nowoczesnego rozwiązania z zachowaniem ciągłości biznesowej świadczonych usług
  • Optymalizacja procesu obsługi pośredników
  • Zapewnienie wysokiej dostępności systemu i ciągły rozwój

Opinia zespołu PFR

Dyrektor ds. instrumentów inżynierii finansowej PFR

Uporządkowanie danych w tak szybkim czasie było możliwe dzięki dogłębnej wiedzy dostawcy na temat skomplikowanej specyfiki działania Funduszu oraz zastosowaniu sprawdzonych narzędzi firmy Microsoft

Grażyna Jarosz

Zakres projektu

1.

effect  Projekt i wdrożenie systemu

Zastosowanie znanej i sprawdzonej technologii SharePoint umożliwiło szybkie zaprojektowanie i wdrożenie wszystkich niezbędnych funkcjonalności. W ciągu czterech miesięcy prac przygotowany został kompleksowy projekt rozwiązania oraz wykonany i uruchomiony system.

2.

Zarządzanie windykacją  Mechanizm zarządzania windykacją

Mechanizm pozwala na prowadzenie pełnego raportowania windykacji. Funkcjonalność jest też źródłem danych do dalszej oceny portfela.

3.

różne źródła danych w power bi  Migracja danych

Jednym z większych wyzwań projektowych była migracja danych. Dane zgromadzone przed wdrożeniem systemu były utrzymywane niespójnie, bez niezbędnych mechanizmów kontroli. Relacyjny model danych został przebudowany i znacznie doprecyzowany. Zbudowano szereg mechanizmów walidujących, co umożliwiło częściowo automatyczne zwiększenie jakości danych. Dzięki tym zabiegom nawet dane historyczne są kompletne i spójne.

4.

zarządzanie zasobami w projekcie  Utrzymanie i SLA

Cykliczne kontrole infrastruktury oraz działania prewencyjne pozwalają ograniczyć liczbę interwencji do minimum. Architektura systemu oraz procedury utrzymaniowe realizowane przez Nexpertis zapewniają ciągłość biznesową oraz jego wysoką dostępność.

5.

cykliczne raporty w aplikacji webcon  Mechanizm raportowania przez Pośredników

Mechanizm umożliwia raportowanie danych na temat budowy portfela Klientów, a potem realizacji produktów finansowych w cyklach miesięcznych i kwartalnych. Zastosowane rozwiązania umożliwiają wydajniejszą pracę Pośredników.

6.

szkolenia wewnątrzne i zewnątrzne  Szkolenia i e-lerning

W ramach wdrożenia przeprowadzono liczne szkolenia. Przygotowano również serię filmów instruktażowych, które pozwalają na samodzielne szkolenie Pośredników.

7.

  Mechanizm kontroli produktów finansowych

Funkcjonalności finansowe umożliwiają weryfikację raportów i kontrolę ich poprawności. Dotyczy to zarówno poszczególnych raportów jak i całościowego podejścia do portfela produktów na przykład do pożyczek.